Kampania sprzedażowa to określone w czasie aktywne prowadzenie działań sprzedażowych w wyznaczonych kanałach dystrybucji, skierowanych do Twojej grupy odbiorców. Celem kampanii jest uzyskanie optymalnych wyników sprzedażowych poprzez konwersję online lub generowanie leadów sprzedażowych.
Kampania sprzedażowa jest potrzebna każdemu biznesowi, w którym sprzedaż dokonuje się online. Skuteczność pracy można mierzyć tutaj praktycznie na bieżąco – należy jednak pamiętać o optymalizacji, w przeciwnym wypadku łatwo doprowadzić do straty.
Zdecydowanie największą zaletą kampanii jest fakt, że budżet wcale nie jest najważniejszy. Efekty uzyskuje się zawsze – mniejsze lub większe. Tego rodzaju działania zazwyczaj kieruje się do bardzo precyzyjnie określonej grupy docelowej, dającej największe szanse na konwersję. Przykładowo, w przypadku właściciela cukierni, kampania skierowana będzie głównie do firm, które zajmują się organizacją przyjęć czy też innych imprez okolicznościowych. Pozwoli to na promocję biznesu w odpowiednio dobranych kręgach.