Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym

Codziennie starasz się udoskonalać Twoje działania, aby przekonać do siebie potencjalnych Klientów. Aby zabiegi te były skuteczne, Twój sklep internetowy musi spełniać podstawowe wymagania.

1. Link kierujący na stronę:

Reklamujesz swój biznes na Facebooku lub Instagramie? Dokładnie sprawdź, czy wpisany przez Ciebie adres witryny zgadza się z przedstawionym produktem lub kategorią.

2. Opis produktu:

Choć niektórych może to dziwić, opis produktu na stronie jest obowiązkowy! Wchodząc na stronę Klient chciałby się dowiedzieć z czego jest wykonany dany produkt oraz jakie są jego właściwości. Jeżeli nie masz pomysłu na rozbudowany opis, zawrzyj w nim chociaż podstawowe informacje, takie jak dane o towarze.

3. Opinie klientów:

Posiadasz już swoich klientów? Po dokonaniu przez nich transakcji, powinieneś skontaktować się mailowo z każdym z nich i poprosić o wystawienie opinii na temat danego produktu. Zwiększają one wiarygodność sklepu i przekonują kolejnych potencjalnych konsumentów do podjęcia zakupu. Jak wiemy, ludzie najprawdopodobniej nie będą zainteresowani wykonaniem tej czynności bez żadnych korzyści. Dlatego warto przekonać Klientów do wystawienia opinii, przykładowo w zamiana za kod rabatowy na kolejne zakupy.

4. Kody rabatowe:

W ciągu roku jest co najmniej kilka świąt, które można wykorzystać, aby zwiększyć swoją sprzedaż. Doskonałą okazją są zbliżające się Black Friday i Cyber Monday, podczas których mnóstwo osób dokonuje zakupów świątecznych. Zaproś Klientów do swojego sklepu – w końcu kiedy mają ruszyć po prezenty, jak nie teraz!

5. Droga zakupowa

Klientom zależy na czasie, dlatego pamiętaj, aby koszyk oraz strona zamówienia były przejrzyste. Wszystkie komunikaty, jakie znajdują się na drodze zakupowej, muszą być jasne i nie mogą wprowadzać klienta w błąd. Warto także umieścić informację o przewidywanym czasie dostawy.

6. Darmowa dostawa

Warto stosować darmową dostawę na wszystkie produkty lub przy zakupach powyżej określonej kwoty. Jest to trik psychologiczny, który skłania Klientów do uzupełnienia koszyka o kolejne produkty tylko po to, aby otrzymać darmową wysyłkę.