Obecnie wielu przedsiębiorców prowadzi swój biznes wykorzystując do tego Internet. Właściciele firm używają różnego rodzaju mediów społecznościowych, aby przyciągnąć do siebie nowych potencjalnych klientów – w tym celu często stosują płatne reklamy na Facebooku, Instagramie czy Google. Nie każdy jednak wie, że klientów można pozyskać zupełnie za darmo.
Jak pozyskać klientów w darmowy sposób?
Tzw. ruch organiczny to użytkownicy, którzy trafili na Twoją stronę za pomocą bezpłatnych wyników wyszukiwania. Do tej zbiorowości zalicza się także Klientów pozyskanych za pośrednictwem grup tematycznych na Facebooku. Jest to świetne miejsce dla małych biznesów – zamieszczając post z dokładnym opisem sprzedawanego produktu, możesz spotkać się ze sporym zainteresowaniem.
Kolejnym sposobem są posty zamieszczane na Instagramie. Używając dobrze dopasowanych hasztagów, możesz dotrzeć do wielu osób.
Ostatnim spośród skutecznych sposobów na pozyskanie darmowego klienta jest własna strona internetowa. Bardzo dobrym pomysłem jest blog, ponieważ zamieszczane na nim wpisy mogą być pisane z wykorzystaniem SEO (z ang. Search Engine Optimization). Są to działania, których celem jest zwiększenie widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania (np. za pomocą określonych słów kluczowych).
A jak pozyskać klientów w płatny sposób?
Warto zacząć od kampanii skierowanej na ruch – w taki sposób pozyskamy Klienta dużo niższym kosztem niż przy ustawieniu kampanii pod konwersję. Jednakże musimy pamiętać, że zazwyczaj będzie to Klient “gorszej jakości”, ponieważ nie jest on nastawiony na zakup. Kampanię skierowaną na ruch stosujemy głównie przy blogach, aby nakłonić tanim kosztem odbiorcę do przeczytania artykułu. Może być również wykorzystywana w celu stworzenia grupy odbiorców na stronie – aby zbiorowość prosperowała, musi mieć ponad 1000 odbiorców.