Jak optymalizować kampanie reklamowe

Twój sklep wystartował z reklamami i pojawiła się pierwsza sprzedaż, a ty nie wiesz, co dalej? Warto zacząć od optymalizacji kampanii reklamowych.

Głównym założeniem biznesu jest jego rentowność. Dlatego powinieneś mieć kontrolę nad tym, czy wykupione reklamy są opłacalne.

Pierwszym krokiem, jaki musisz podjąć, jest skorzystanie z wskaźników znajdujących się na stronie, z której korzystasz. Szczególnie zainteresować powinien Cię wyznacznik “Koszt/Wynik”, pokazujący ile pieniędzy zainwestowałeś, aby uzyskać jeden zakup.

Drugim wskaźnikiem, którego będziesz używać równie często, jest: “CPC” (z ang. “cost per click”). Jest to podpowiedź dotycząca tego, ile musiałeś zapłacić, aby klient kliknął w Twoją reklamę.

Do kolejnych wskaźników zaliczane są “dodanie do koszyka” oraz “koszt dodania do koszyka”, ponieważ korzystając tylko z podstawowych wskaźników zobaczysz jedynie, czy reklama wygenerowała zakup. 

Ostatnim wyznacznikiem jest “ROAS” (z ang. “Return On Ad Spend”), czyli zwrot z wydatków na reklamę, który pokazuje ich rentowność (to współczynnik przychód i kosztów). “ROAS” na poziomie 3.0 oznacza, że każda złotówka przeznaczona na Twoją reklamę przełożyła się na 3 złote zysku. Przykładowo, wydając na reklamę 1000 złotych, uzyskujesz sprzedaż na poziomie 3000 złotych.