Grupa odbiorców to przede wszystkim ludzie, do których będzie skierowany Twój komunikat, reklama lub produkt.
Tradycyjnym sposobem definiowania grupy docelowej jest wybór osób spełniających określone kryteria społeczno-demograficzne.
Grupa docelowa powinna być pod każdym względem szczegółowo dopasowana do tego, co oferujesz. Odpowiednie ustawienie zestawu reklam pozwoli na dotarcie do klientów, którzy prawdopodobnie będą zaciekawieni Twoimi produktami.
Zainteresowania, które wybierzesz, powinny być związane bezpośrednio z Twoim produktem lub usługą.
Jedno zainteresowanie nie jest w stanie zagwarantować sukcesu, dlatego konieczne jest przetestowanie różnych kombinacji i skupienie się na trochę szerszych kategoriach.
Aby zestaw reklam stał się jakkolwiek miarodajny, powinien zawierać co najmniej 2-3 zainteresowania. Takie działanie umożliwi sprawdzenie, która grupa jest tą lepiej prosperującą lub czy udało się trafić do “idealnego” odbiorcy.
Przykładowo, jeżeli w swojej ofercie posiadasz artykuł domowy, taki jak świeczka zapachowa, nie możesz sugerować się wyłącznie tym, że sklep posiada świeczki i testować tylko takie zainteresowanie. Najlepszą opcją będzie wybór kilku z nich np.: zapach, wystrój wnętrz i świeczka.
Dzięki temu, osoby zainteresowane wystrojem wnętrz i poszukujące inspiracji w celu upiększenia domu, prawdopodobnie będą mogły trafić na produkt właśnie z Twojego sklepu.